وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

ایران مد 12 - یادداشت اول

  

 

                                          ایران مد 12

 

با سلام  

همانطور که می دانید دوازدهمین نمایشگاه تجهیزات پزشکی و . . . از 21 الی 24 خرداد ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود .   

جهت اطلاع از آخرین اخبار این رویداد می توانید به سایت رسمی این نمایشگاه از طریق این لینک

مراجعه نمایید . 

در طول نمایشگاه سعی می شود تا اخبار و گزارشهای منتخبی را از این رویدادد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . 

همچنین خوشحال خواهیم شد تا اگر به هنگام مراجعه به این نمایشگاه مطلبی نظر شما را جلب نمود آن را با ما در میان بگذارید تا دیگر دوستانتان نیز از آن استفاده نمایند .  

همچنین برای تبادل نظر در این مورد می توانید از تاپیک زیر که در باشگاه مهندسان ایران به همین منظور ایجاد شده است نیز استفاده نمایید .  

http://www.iran-eng.com/showthread.php?t=93702  

راهنمای ساخت یک سیمولاتور ساده EKG

با سلام  

با توجه به اینکه در تجهیزات تشخیصی پزشکی اکثر اطلاعات از بیمار به وسیله باید منتقل شود ، از طرفی امکان وجود بیمار در هنگام تعمیرات وجود ندارد و از همه مهم تر اینکه برای تصمیم گیری برای تعمیر یک دستگاه نیاز به یک مرجع ورودی مطمئن برای دستگاه داریم و نه یک بیمار که ممکن است ورودی صحیحی هم نداشته باشد ، لزوم وجود سیمولاتورهای مختلف که بتوانند کاراکتر های حیاتی انسان را شبیه سازی کنند را مشخص می سازند . 

تقریبا برای تمامی کاراکترهای حیاتی انسان سیمولاتور تجاری وجود دارد . منتهای مراتب قیمت این دستگاهها به نحوی است که امکان تهیه آنها برای همه مهندسان وجود ندارد .  

در این یادداشت می خواهم نحوه ساخت یک سیمولاتور ساده  EKG را که برای تست دستگاههای  EKG و نیز مانیتورهای علائم حیاتی بیمار کاربرد دارد را آموزش دهم . 

راهنمای ساخت و نیز نقشه های این سیمولاتور ساده را می توانید از اینجا دانلود کنید  

این مدار صد در صد عملی بوده و در صورتیکه با دقت مونتاژ شود حتما کار می کند  

قیمت تجاری این سیمولاتور در بازار ایران بین 20 تا 60 هزارتومتن است که فکر می کنم با حداکثر 10 هزار تومان قابل ساخت باشد

اشکالات رایج در جنین یاب ها (FHR ) (1)

در این پست به بررسی چند اشکال رایج در جنین یابها یا همان سونیکیدها می پردازم

1- یکی از رایج ترین اشکالات موجود در سونیکید ها خرابی پروب می باشد . این خرابی گاها به دلیل قطع سیم در ابتدا و یا انتهای آن جایی که سیم به فیش پروب و نیز جایی که به قسمت اصلی پروب متصل می شود اتفاق می افتد که با قطع نمودن سیم و لحیم کاری مجدد مشکل حل می شود . گاها کریستالهای پروب بدلیل ضربه صدمه می خورند که در این حالت باید کل پروب تعویض گردد . عموما در این حالت کاربران از صدای ضعیف دستگاه گله می کنند .