وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

وبلاگ تخصصی مهندسی پزشکی ایران

عیب یابی و تعمیر سیستمهای مونیتورینگ (۳)

چگونه نویز را از سیستم حذف کنیم ؟
یکی از مشکلات متداولی که در اکثر مراجعات به شما از آنها شکایت می شود وجود نویز الکتریکی در سیگنال  EKG گرفته شده از بدن بیمار است . هر چند در 99 % مواقع این مشکل به خود دستگاه بر نمی گردد ولی رفع عیب آن را از شما خواهند خواست . در ذیل به دلایل مهم این مشکل می پردازیم
1- خرابی چس لیدها : یکی از مهمترین دلایل این مشکل خرابی چس لیدها می باشد . چس لیدها را به لحاظ کهنگی و یا تازگی ژل آن چک کنید . دقت کنید که اگر ژل چس لیدها کهنه و خشک شده باشد باعث ایجاد نویز زیادی در سیگنال خروجی دستگاه می کند .
2- خرابی لیدوایرها : اتصالات مربوط به لیدوایرها را چک کنید . در صورتیکه این اتصالات قطعی و یا اتصالی بین آنها بخصوص در قسمت ته فیشها و قسمت محافظ دستگاه داشته باشد نویز زیادی ایجاد می کند .
3- عدم وجود کابل ارت : اگر دستگاه شما به کابل زمین و یا ارت مجهز نباشد نویز الکتریکی موجود در فضای اطراف را در خروجی نمایش می دهد .
4- مجاورت دستگاههای با میدان مغناطیسیسی زیاد نیز باعث ایجاد نویز فراوان در دستگاه می کند . در مجاورت این دستگاهها باید از تجهیزاتی که مناسب استفاده در این محیطها می باشد استفاده نمود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد